Kopřivové pesto

7:16:00

Velikonoce jsou za náma a to pomalu, ale jistě znamená, že oficiálně přichází jaro! Já mezitím stihla navštívit křest kuchařky V hlavní roli chřest od Mirky van Gils Slavíkové, nachytat nějaký to sluníčko a proběhnout se trochu přírodou...kde jsem s nadšením zjistila, že už začaly vykukovat nejen sněženky a bledule, ale i  nějaký ty dobroty :) 

Jedna z prvních ingrediencí do kuchyně, který můžeme v našich krajinách na jaře najít, jsou mladý výhonky kopřivy. A řeknu Vám všem, kdo jste to ještě nezkusili, že je fakt hřích je při vaření nevyužít :) Ať už se pustíte do polévky, nádivky nebo kopřivového špenátu, nedá se šlápnout vedle. A navíc Vám jako plevel kopřiva určitě roste někde za domem ;) 

Já tu mám pro Vás dneska moje vlastní nejoblíbenější využití kopřivy. Miluju ji totiž asi nejvíc jako základní bylinku do pesta. Jeho výroba zabere jen pár minut a je díky kopřivě svěží, jarní, pikantní, voňavý a najdete pro něj asi sto využití :) Pojďte na to!
Kopřivové pesto
na 100 ml skleničku budete potřebovat

2 hrsti špiček mladých kopřiv
15g  parmezánu
1/2 stroužku česneku
2 lžíce olivového oleje
10 opražených kešu oříšků
špetku soli a pepře

celková doba přípravy 10 minut

Z čerstvě natrhaných kopřiv opláchněte nečistoty a na minutu je oblanšírujte v osolené vodě. Vytáhněte, rychle zchlaďte a nechte okapat. Tenhle postup Vám zaručí, že kopřivy díky spaření přestanou pálit, ale díky rychlému zchlazení neztratí tu krásně jarní zelenou barvu :) 
Mezitím si v troubě nebo na mírném ohni na pánvi opražte kešu dozlatova a už se můžeme pustit do mixování!

Do klasického stolního robotu nasypte kopřivy, česnek, nastrouhaný parmezán, vychladlé kešu, osolte, opepřete a zalijte olivovým olejem. Teď už jen vše důkladně  promixujte do nádherně zelené a neodolatelně aromatické směsi. Je to takhle nádherně fresh a jednoduchý :)  

Tajný TIP: Tenhle recept bááječně ladí s mýma domácíma těstovinama ;) Jasná zdravá jarní večeře do patnácti minut, rozhodně to zkuste!
 Já jdu zatím snít o dalších jarních bylinkách a dobrotách a než mi vyrostou, utopím se šťastná v nápadech z kopřiv! :)
 T




You Might Also Like

0 komentářů