Kaštanová marmeláda

13:39:00

 Pro mě byly už odmalička jedny z nejzábavnějších a nejvzácnějších podzimních dobrot vždycky kaštany. Kdo by je nemiloval, vždyť pečené jsou tak slaďoučké a rozpadají se v puse...navíc vůně kaštanů je jako vůně přicházející zimy.

 Přijde mi ale absurdní, že něco, čeho si venku pod stromem můžete sami nasbírat plný koše, může v téhle době být pečený na stánku tak strašně předražená záležitost. TAKŽE když Vám tchýně na chatě nabídne, jestli si s ní nepojedete ke známé na zahradu nasbírat kaštany, křičte ANO a pak si je zavařte na tuhle dobrotu.

Je to sice pořádná piplačka, ale garantuju Vám, že až ji vyzkoušíte, život (a palačinky) už nikdy nebudou chutnat stejně :)

Kaštanová marmeláda
na asi 4 sklenice budete potřebovat

1 kg syrových jedlých kaštanů
700g hnědého cukru
vanilkový lusk
1/2 citronu

...a hodně trpělivosti

 Pohodlně se usaďte a začněte loupat tu protivně tvrdou slupku z kaštanů. Jde to ztuha, ale nejlépe tak, že na rovné straně kaštanu nůž podélně zasunete pod slupku a stáhnete ji po kouscích. Bolí z toho sice prsty jako blázen, ale obrňte se trpělivostí a vyloupejte celé kilo, bude to hned :)

Až se budete blížit s loupáním do finiše, připravte si ve velkém hrnci horkou vodu a oloupané kaštany do ní vhoďte. Vařte je do změknutí, tedy asi 20 minut. 

Až budou kaštany uvařené, přichází bohužel ještě další nimravá práce- oloupat z ještě teplých kaštanů vnitřní, chlupatou slupku. Já byla chvíli trpělivá, ale poté, co jsem si spálila bříška obou palců, jsem přistoupila k efektivnější metodě. Kaštany jsem šťouchátkem na brambory rozmačkala a slupky z nich povybírala ;) Přiznám, že úplně elegantní a bezchybné to nebylo, ale mám prsty radši upatlané, než samá spálenina.

A teď už přichází ta příjemná část, už budeme jen mixovat a dochucovat. Tyčovým mixérem udělejte z kaštanů hladkou kaši, přidejte cukr, vanilku a citrónovou šťávu- vše přesně podle Vaší chuti. 

Až směs doladíte, můžete už vesele plnit sklenice! :) Marmeláda se klasicky zavařuje, pozor jen proto, aby byly sterilní. A zavařená kaštanová marmeláda vydrží v chladu stejně dlouho jako každá jiná :) 



Tak směle do toho, výsledek fakt stojí za to- přísahám na všechny svoje mozoly! :)


You Might Also Like

0 komentářů