Zimní pesto z pečených paprik

9:47:00

Hezkej prosincovej čtvrtek všem! <3 Bohužel jsem se Vám poslední týden nestíhala vůbec věnovat na sociálních sítích tak, jak bych si přála :( 
Mám už za sebou letošní kontroverzní Český Slavíky, další blok natáčení pořadu pro TV Nova, na kterým teď spolupracuju a finišujem už i novej online projekt se stylistou Filipem Vaňkem a Garnier. Prostě se toho teď na konci listopadu stihlo sejít fakt hodně. A tak mě napadlo...Chtěli byste kromě receptů občas nějakej backstage report z natáčení? Mám tu někoho, koho by zajímal i krutej a upřímnej filmařskej lifestyle? :) 
No ale jsem ráda, že nejhorší je za mnou a konečně si teda můžu na pár dní vydechnout. No a taky tak trochu doufám, že po ochutnání tohohle zimního pesta mi ten můj pracovní blogovej výpadek snad všichni odpustíte. Zas se teď snad budu trochu víc věnovat dobrýmu jídlu a Vám... no a taky se prý pomalu ale jistě blíží nějaký ty Vánoce nebo co?! Na Barrandovským kopci v ateliéru jsem si totiž moc nestihla žádný Vánoční atmosféry všimnout :( 
No ale zpět k věci! Vracím se ke svýmu oblíbenýmu tématu a to jsou sváteční jednohubky. Protože celý Vánoce a na večírcích zejména, přece nebudete futrovat jen kapra se salátem a vanilkový rohlíčky, žejo?! Takže tu mám tip na yum, zdravý a originální party občerstvení. K vínu je to třeba s domácí focacciou naprostá bomba! Navíc je to rychlovka, takže už Vás nepřekvapí nepřipravený nikdy nikdo :)

Pesto je totiž klasika, který se nemusíte vzdát ani v zimě. No a co, že nejsou čerstvý bylinky! Zkuste je z pečený červený papriky ;)
Zimní pesto z pečených paprik
na cca 150 ml sklenici potřebujete

2 velké červené papriky
5 lžic olivového oleje
1 větší stroužek česneku
hrst kešu oříšků
30 g zralého pecorina
kousek červené chilli papričky

Tak jo. První věc, co nás čeká, je opálení červených paprik. Trik je v tom, že kůžička musí být pěkně černá, abyste dostali do pesta tu správnou uzenou chuť :) Jo a taky aby šla slupka dobře sloupnout.

Způsobů je několik, klidně můžete papriky v kleštích opálit klidně nad přímým ohněm...já mám ale nejradši, když je spálím v troubě.  Rozehřejte si na plno horní gril, papriky hoďte na plech s pečícícm papírem a potřete je asi lžící olivového oleje. Pak je nechte ze všech stran pod grilem pěkně zčernat. 

Vyndejte papriky z trouby a připravte si mísu a potravinářskou fólii. Aby šly papriky dobře oloupat, musí se totiž zapařit ;) Takže je pěkně horké rovnou šoupněte do mísy a přetáhněte fólií...a nechte je tak asi 10 minut. Až trošku zchladnou, zbavte je zčernalé slupky a jádřinců.

Mezitím si připravte mixér a do něj hoďte ořechy, česnek, sýr a pak i vychladlé papriky. Přidejte olivový olej a pořádně promixujte...dle chuti případně osolte, ale pecorino udělá většinu práce za Vás ;)

A když žádná návštěva nepřijde, ne, že to všechno zfutrujete sami ;) Nechte si trochu pesta stranou na chvíle, kdy bude největší časovej press a nebudete stíhat nic pořádnýho vařit. V lednici Vám vydrží fresh dobrej týden a s domácíma těstovinama je to geniální a yum rychlá večeře! 

Hezkýho 1. prosince všem!
T



You Might Also Like

0 komentářů