Bezlepkové sušenky s mandlemi

8:35:00

Protože před Svátkama je času málo a práce milion, tak dneska stručně a výstižně. Nám s mužem se pomalu ale jistě blíží odlet do New Yorku (těšíte se na reporty?:) a my přitom nic nemáme pořádně naplánovaný a asi bych to měla nejspíš pěkně rychledohnat...no ale protože nemůžu si pomoct- brzo budou Vánoce a já jsem Vám slíbila recept na moje bezlepkový cantuccini, tak jsem je nafotila a tady ho máte!

My se Samem je takhle v prosinci nejradši chroupeme ke kafi a nebo k mýmu oblíbenýmu nemléčnýmu vaječňáku, po kterém, pokud jste si ho podle receptu uvařili taky, stejně zbyly v lednici vaječný bílky, žejo ;) Takže je aspoň hezky zužitkujete! Navíc kulinářská náročnost a zdobení je u tohohle ,,cukroví'' rozhodně na stupni 1 ;)

VAROVÁNÍ: Protože nejsou zas tak sladký a přitom jsou plný mandlí a parádně křupou, jsou tyhle lehoučký sušenky prudce návykový!
Bezlepkové sušenky s mandlemi 
na cca 90 sušenek potřebujete

4 bílky (nejlíp ne ty od slepic v klecích, prosím...) 
150 g bezlepkové mouky (já jsem použila směs na pečení Albert Free From)
150g cukru
150 g neloupaných mandlí

1. Aspoň 30 minut v předstihu si vyndejte z lednice vajíčka a pečlivě oddělte žloutky od bílků. Žloutky si schovejte stranou třeba právě na vaječňák a s bílky v pokojové teplotě budeme pracovat dál. 

2. Připravte si mísu a metličku (nebo robota se šlehacím nástavcem, pokud máte). POZOR: obojí musí být pečlivě odmaštěné, aby se bílky vyšlehaly správně! 
TIP: Starý cukrářský trik je na tohle jednoduchý. Vytřete mísu citronovou šťávou a bílky pak šlehejte se špetkou soli. Funguje stoprocentně ;)


3. Během šlehání bílků postupně po troškách přidávejte do směsi cukr. Z bílků a cukru vyšlehejte sníh.

4. Předehřejte si troubu na 180°C   a vyložte si pečícím papírem formu na jelení hřbet. 

5. K hotovému sněhu opatrně zamíchejte bezlepkovou mouku a mandle a nalejte do formy. Pečte asi 30 minut dozlatova.

6.  Po vytažení z trouby ještě horký chlebíček zabalte do alobalu a nechte vychladnout a zaležet do druhého dne.

7. Vystydlý chlebíček rozkrájejte na plátky tlusté asi 1-2mm a rozložte je rovnoměrně na plech vyložený pečícím papírem. 

8. Plátky sušte dokřupava v troubě rozehřáté na 80-100°C po dobu asi 60 minut. 


Tak Vám všem přeju krásný poslední adventní víkend. Snad Vám i tenhle recept ušetří trochu času na odpočinek od toho šílenýho prosincovýho shonu. O tom odpočinku a zastavení se, by Vánoce měly být každý rok! Alespoň na těch pár dní. Stres a spěch si nechte zas až na leden ;)

T


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Dobrý den Terezko, recept jsem zkusila a dodržela postup, ale nepodařilo se mi ukrojit kvůli tvrdým mandlím jediný plátek. Poradila byste? Nemusí být mandle např. předem namočené, aby změkly? Děkuji, Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, Zuzko!
      Tak tenhle problém jsem za ty roky pečení zatím nikdy neměla...Krájím zubatým nožem na pečivo a krásně vždycky prokrojil mandli i jakýkoliv jiný oříšek, kterým jsem zkusila obměnit recept.
      Důležité je, opravdu nechat chlebíček do druhého dne v alobalu, pak je na krájení krásně změklý a proleželý! Namáčet mandle bych se trošku bála, kvůli konzistenci těsta :/
      Doufám, že se nakonec podaří nakrájet a všechno dobře dopadne!
      Krásné Vánoce
      T

      Vymazat