Pulled pork aka pomalu pečené vepřové taco

2:06:00


Poslední dobou je mý vaření tak trochu pod mexickym vlivem,co? Vlastně když nad tím tak uvažuju, tak docela dost...kdo sledujete můj Instagram, asi jste si už všimli 😉 Vajíčka aktuálně nejradši snídám v pálivý omáčce s fazolema, dokola se láduju ceviche z různejch druhů ryb, kupí se mi doma různý druhy jihoamerickejch chilli omáček a uvažuju o koupi vlastního lisu na tortilly 😃


Loni mě přesně touhle intenzitou chytla Asie...vždyť kvůli vaření plněnejch buns jsem založila vlastní pop-up, koupila si přenosnej sporák a na těch asi 10 food akcích, na kterejch jsme se s The original Brunchies objevili, jsem Vám napařila určitě přes dobrý 2000 knedlíčků! Buns jsou skvělý a vím, že si o ně hodně píšete...a nebojte, nezklamu Vás, někdy zase budou! Přistihla jsem se ale, že už jsem je nedělala s takovým nadšením, jako na začátku, a to prostě nechci. Chci, aby vaření pro Vás pro mě nebyla rutina, ale radost! Takže je čas posunout se dál...a kam jinam, než k mé aktuální posedlosti- Mexiku😊 Netvrdim nikomu, že to, co vařím je to nejvíc autentický latino-jídlo, který můžete na světě ochutnat...ale jestli věříte mejm chutím, tak máte jistotu, že suroviny hledám, co to jde. Papričky, salsy, maso, tortilly, fazole...jako vždy nic míň, než poctivý. Takže doufám, že z mejch letošních výtvorů budete mít minimálně takovou radost, jako loni z buns 😊

S radostí Vám taky spolu s tímhle receptem na domácí pomalu pečený trhaný vepřový, který je naprosto boží v podobě náplně do soft shell tacos, oznamuju, že mě budete moct osobně potkat s vařečkou v ruce na dalším pop-upu už 3.-9.dubna a to nikde jinde, než v Kavárně, co hledá jméno! Je mi ctí, že si mě vybrali ke spolupráci, celej koncept jejich podnikání je mi strašně sympatickej a hrozně se těším, že se trošku zapojím😊 Kdo jste tam ještě nebyli, palte k nim na Smíchov ASAP! Jo a společně se tam uvidíme na začátku dubna 😉
Pulled pork aka pomalu pečené vepřové taco
na porci pro 2-3 budete potřebovat

600g vepřové plece
500 ml poctivého vývaru
2 stroužky česneku
1/2 papričky jalapeňo
sušené chilli
uzená paprika
2 limety
troška oleje
2 lžíce holandského kakaa
sůl, pepř na dochucení

k podávání:
balíček tortill
černé fazole v nálevu nebo fazolová pasta (fazole z plechovky slijte a rozvařte ve vývaru, ochuťte, rozmixujte) 
avokádo
rajčata
koriandr
cibulka

1. Maso nakrájejte na kostky, v rendlíku si rozehřejte trochu oleje a maso na něm nechte zprudka zatáhnou a opéct do hněda. Rozehřejte troubu na 180.

2. Až bude maso skoro opečené, zaprašte ho uzenou paprikou, sušeným chilli a pak přidejte i česnek a nakrájené jalapeňos. Zastříkněte šťávu ze dvou limetek a ihned zalijte vývarem tak, aby maso bylo ponořené. 

3. Směs lehce osolte a opepřete a dejte zakryté péct do trouby na 90-120 minut, dokud se maso nebude úplně rozpadat!

4. Vyndejte maso z výpeku a roztrhejte je na proužky. Mělo by to jít skoro samo 😊 Maso zamíchejte zpátky do omáčky a ochuťte dvěma lžícemi hořkého kakaa...dle potřeby dosolte. 

5. Podávejte v nahřáté tortille potřené fazolovou pastou a ozdobte avokádem, a koriandrem, případně rajčaty! Dobrou chuť! 
Tak já si jedu teď ještě odskočit na týden do Francie, dokud je taky ještě sníh, žejo. A pak už se uvidíme v Kavárně! 😉
T

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Celou pečené trhané vepřové jsem dělal teď minulý týden a teda musím říct, že to bylo, jak se tak říká, nebe v hubě. A to jako doslova, protože něco tak dobrého jsem ještě nejedl. Zaléval jsem ciderem, což udělalo hodně na chuti a přidal tam jen jemně Arctic Gin na dochucení a na to, aby to chytlo takový ten bylinkový nádech. A za mě teda naprosto perfektní. :)

    OdpovědětVymazat