Chřestová zmrzlina s mascarpone

7:00:00


Blog šel prostě teď trošku stranou a to proto, že jsem si tím, co bych Vám nasdílela nebyla dost jistá...a taky jsem si užívala takový jarní internetový očisty 😊 A musím uznat, že jsem se díky ušetřenýmu času stihla třeba naučit na longboardu, poznat spoustu fajn lidí a to nemluvím o času na práci nebo třeba obyčejný čtení! 
TIP: Někdy se zkuste, třeba na měsíc odpojit, není to vůbec špatná změna 🔝 

Ale pořád jsem tu, vařím, snažim se předávat dál lásku k dobrýmu a kvalitnímu jídlu a hledám pro Vás recepty, který nesmíte minout. V poslední době jsem vařila hlavně osvědčený pecky kamarádům nebo v Kavárně, co hledá jméno...novej recept je ale tady právě 3,2,1... teď! 

Mám pro Vás takovej jarní tip na netradiční dezert. Milujete chřest? ✔ Milujete zmrzlinu? ✔ Byla Vaše odpověď dvakrát ano!? Tak jo! Kupte si českej chřest (nejlepší z Hostína u Vojkovic! ❤) a jdem na to 😉










Chřestová zmrzlina s mascarpone 
na porci pro 2-3 budete potřebovat

200 g chřestu
300 ml mléka (tip: zkuste použít mandlové Nemléko!) 
120 g hnědého cukru
30 g agávového sirupu
4 lžičky kukuřičného škrobu / vanilkového pudinku
250 ml smetany ke šlehání
50 g mascarpone
špetka soli

1. Odeberte asi 3 lžíce mléka do misky a rozmíchejte je s kukuřičným škrobem. 

2. Chřest očistěte, nakrájejte na malé kousky a dejte vařit do směsi nemléka, cukru a sirupu do změknutí, pak směs rozmixujte tyčovým mixérem a vraťte zpět na mírný oheň.

3. Vmíchejte škrob s mlékem do horké chřestové směsi a pár minut provařte, dokud nezačne houstnout, pak ihned odstavte a nechte vychladnout. 

4. Vyšlehejte si šlehačku a spolu s mascarpone a špetkou soli ji opatrně vmíchejte do vychladlé chřestové hmoty. 

5. Celou směs vlijte do připravené formy nebo plastové krabičky vhodné do mrazáku a nechte zmrazit přes noc. Při podávání zdobte blanšírovanými špičkami chřestu nebo strouhanou hořkou čokoládou! 

















Garantuju Vám, že v téhle podobě se po chřestu utlučou i jeho zásadní odpůrci😉 Nám se výborně hodí třeba na belgický vafle, který teď z nějakýho důvodu peču 3x měsíčně 😋
Možná vám sem hodim časem taky recept...chcete?

Tak já letim zas za sluncem, see you brzy!
XOXO
T

You Might Also Like

0 komentářů