Domácí pizza jako z Italovy pece

9:16:00

Tak dneska mám pro Vás jednu svou soukromou srdcovku. Jak jste si asi z blogu a instagramu už všimli, miluju italskou kuchyni...nejvíc ze všeho ale miluju pizzu. Myslim, že nejsem na světě sama, ale já to mám tak daleko, že ji považuju tak trochu za základ chutné stravy. Asi minimálně tak, jako černý kalhoty za základ šatníku :) I kdybych měla do konce života jíst už jen jedno jídlo, měla bych jasno! Prostě naprosto bytostně chápu, proč ji Italové jí ve sto variacích minimálně stokrát ročně :)

Pizza je totiž tak univerzálně jednoduchý jídlo na přípravu a přitom má nekonečno podob a chutí podle toho, na co máte zrovna náladu. Snad jediný, ale o to důležitější pravidlo, je v tomhle případě používat kvalitní suroviny. No a možná ještě taky nepřekombinovat je všechny dohromady :)

Rozhodla jsem se, že Vám ukážu moje oblíbený těsto na pizzu, který zůstane tenký, jeho kůrky budou dokonale křupavý a pokud si ho obložíte třeba podle fotek- crudem, rukolou a pečenou paprikou, tak Vám garantuju, že na rozvoz už zavoláte tak leda v té nejhorší kocovině! ;) 

A víte, co je na tom těstu vůbec nejlepší? Když ho rozválený na placku a potřený sugem zmrazíte, máte vlastně pořád i tu železnou jistotu na dny, kdy nestíháte nic vařit: připravenou pizzu v mrazáku. 

Jen tahleta bude Vaše, bez chemickejch sajrajtů a taky chuťově bude mít trošku jiný grády ;) Do hodinky je hotovo...tak šup do kuchyně!

Křehké pizza těsto
na 2 středně velké pizzy budete potřebovat

500g hladké mouky
300 ml teplé vody
7g pytlík sušeného droždí
1 lžička cukru
1 lžička soli
1 lžička olivového oleje

doba přípravy 60 minut

Kvasnice a cukr smíchejte s teplou vodou a nechte je chvíli stát, než se zaktivujou. To poznáte tak, že Vám voda začne tak jako jemně pěnit, kdo byste nevěděli ;)Mezitím si nachystejte kuchyňský robot. Nasypte do něj mouku a sůl a trošku je smíchejte. Vlijte směs s kvasnicemi do sypkých ingrediencí, přidejte dvě lžičky olivového oleje a nechte těsto v robotu na střední rychlost prohníst asi 10 minut. Jestli robota nemáte, nevadí, hníst se dá i postaru ručně...jen to bude trošku makačka :)

Po deseti minutách hnětení by těsto mělo být krásně pružný a vláčný, je tedy připravený na kynutí! Připravte si lehce olejem vymazanou mísu, těsto do ní prostě dejte a přikryjte. Jestli zvolíte fólii nebo utěrku fakt nehraje roli...hlavně ho ale nechte někde v teple spinkat asi 45 minut- skoro zdvojnásobí svůj objem. 

Táák a teď už si připravte hezky vál a předehřejte troubu, blížíme se do finále! Z těsta rukama hnětením trošku vymlaťte vzduch (já to dělám pěstičkou, přejde mě aspoň vztek :) a rozdělte je na dvě koule. Každou z nich vyválejte na asi 3 mm tenkou placku a tu obložte vším dobrým, na co máte chuť! 

Tajnej tip na správné sugo: Klíčem je to, že použijete jen olivovej olej, plechovku dobrejch drcenejch rajčat, česnek a bazalku. Hlavně žádnej cukr, přišli byste o tu čerstvou rajčatovou chuť, která je na pizzu klíčová!

Pizza se peče dozlatova, což je v případě mý horkovzdušný trouby asi 12 minut na 220. Stačí ji ale zkontrolovat, ať se Vám nespálí. No a kdo má k dispozici ještě třeba pizza- stone, ten má vyhráno naprosto! 
Moje oblíbená je právě kombinace klasického základu sugo+mozzarella a na něj prosciutto crudo, pečená nakládaná paprika, trocha parmezánu a rukola...ale můžete zkusit i třeba salsicciu a hříbky, prosciutto cotto a olivy...fantazii se meze vůbec nekladou! 

A jak máte pizzu nejradši Vy?! Napište mi, ráda se inspiruju :)



You Might Also Like

2 komentářů

  1. Hezky napsané. Já teda z vlastní zkušenosti můžu říct, že u domácí pizzy dost záleží na tom, jak ji člověk peče. Já dřív domácí pizzu dělala v troubě, ale vždycky jí něco chybělo. Teď ale doma máme takovou tu přenosnou pec na pizzu a musím říct, že z té teda chutná mnohem lépe. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. O téhle značce jsem neslyšel, ale vypadá to taky super dobře. :) Já teď manželce kupoval tu vyšší řadu od Ety. Myslím, že Gratussino nebo tak něco? Má to hodně nástavců. Hlavně super hnětače těsta. Mně se zase líbí, že to má plničku klobás a mlýnek na maso. Letos plánuji dělat vlastní uzeninu, tak se to bude určitě hodit! :)

    OdpovědětVymazat